En knasig mus.

Hahaha!!

Nu ska jag berätta om min katt och en galen mus.

I går ringde Erik mig och skrattade.. han berättade att när han skulle åka och handla...när han kom ut på bron fick ha se Lovis som står och tittar på en mus.. som står på BAKBENEN framför Lovis och bjuder upp till kamp. Lovis backar.. Men några sekunder senare smyger hon fram mot musen.... och tar sin tass och liksom nästan klappar musen.. sakta..musen blir helt galen och hoppar och skuttar runt Lovis....
Lovis blir rädd och springer in...

När Erik kommer hem från affären inser han att Lovis fått med sig råttan i farten. Råttan springer nu lös i huset. Erik och Lovis arbeter som ett Team för att hitta musen. Lovis sniffar fram spår och Erik får gå och lyfta på saker för att hitta råttan... Vid ett tillfälle tröttnar Lovis och går till dörren, hon vill ut!
Det får hon inte. Till slut hittar dom råttan... den ligger ganska lugnt och trött under en väska.. När ERik ska ta den för att släppa ut den BITER den honom... Erik tappar den, och Lovis tar upp jakten.. Lovis fångar den men då attakerar råttan Lovis i stället och hoppar upp i hennes päls, lovis får panik och försöker sparka av sig musen... Det lyckas till slut.. Erik får tag på musen och släpper ut den...
Råttan måste ha ätit råttgift eller nått, för så beter väl inte en frisk råttis=) Det var helt galen, självmordsbenägen...




Det var meningen att jag skulle gå ut i morgon, ville verkligen. Men Tina blev sjuk... Je je. What ever!

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha.. det kallar jag teamwork. Galen råtta, minst sagt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback