Ronja Rövardotter.

Hej kära läsare,

I går hade vi genrep med Ronja. Herre gud, vilka jäkla bra ungdomar!!!! När håret på mina armar reser sig är något riktigt bra. Det gjorde det i går.... hade "mysrys" många gånger.  Det var fett!!! Jag är stolt över att få jobba med så begåvade tjejer och killar. Tack hönni!!

Nåväl.. hur är det fröken Fia då?
Jo vars, jag har det gött. Mitt liv är mys. Katten och hunden mår fint. Solen skiner. Musiken strömmar ur högtalarna. Nybrygget kaffe i min kopp. Tulpaner på mitt köksbord. Kärleken blommar. Greys anatomy i kväll på tv!!




Om en hund vore lärare...

Om en hund vore din lärare, skule du kanske lära dig saker som dessa:

* När någon du älskar kommer hem, spring alltid och möt dem.

* Låt alltid känslan av frisk luft och vinden mot ditt ansikte vara andledning nog för extatisk lycka.

* Bits inte när deträcker med att morra.

* Låt andra få veta när de inkräktar på ditt område.

* Spring, hoppa, och lek en stund varje dag.

* Ta en tupplur då och då, och sträck alltid på dig innan du stiger upp.

* NJut av uppmärksamhet och var inte rädd för andra människors beröring.

* Om det är varmt ute, pausa ibland och lägg dig ner på rygg i grasäet.

* När du är glad, dansa runt och skaka på hela kroppen.

* Oavsett hur ofta du får skäll- tjura inte. Spring tillbaka på en gång och bli sams i stället.

* NJut av den enkla glädjen i en promenad.

* Var lojal.

* Låtsas aldrig vara något du inte är.

* Om det du vill ha ligger nergrävt, gräv tills du hittar det.

* När någon har en dålig dag- var tyst, sätt dig nära och erbjud tröst genom att bara vara.


Ut i solen med er nu...


Kommentarer
Postat av: Camilla

jag ska få dig att gråta :P

2007-03-17 @ 17:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback