Att ta emot hjälp...

Kan vara svårt tycker jag. I dag gjorde jag det=) Jag är van att klara mig själv och göra allt själv.  I dag erbjöd sambon sig att byta däck på bilen. Det gör han nu... och jag lagar mat. Potatiskrocketer, kötbullar, grönsaksbiff till mig, och wook och beasås!!!! Ska bli så gott...
Har nästan dåligt samvete för att han jobbar med min bil... men men... himla manligt... I love him!



Jag såg en kotransport för några dagar sen=( Förmodligen var dom på väg mot slakt!"#¤%&/()! Fy!
Det var två stora släp med bara galler som fönster.... fatta vad kallt att åka med öppna fönster med bara galler nu... huggaligen. Chauffören pratade i mobiltelefonen och körde himla fort genom rondellen.. jag såg hur kalvarna åkte mot gallret... Vilken ångest för djuren...säkert luktade det lik där i också.... kallt och i rasande fart i kurvor och gupp.....
Jag grät nästan... då bestämde jag mig för att bli vegeterian!
Det går väl så där... åt leverpastej på mackan i dag... men annars så har jag nästan inte ätit kött på några dagar.
Tycker kött är gott men tycker så himla synd om djuren.
Det var bättre förr, då tog dom ut djuren på gården där de levt hela sitt liv, dom anade inget och blev skjutna på sin hemmaplan... jag tycker det var bättre. Än som nu...färdas i transport till döden.....!
Åh...

 Se så söt, dock en mjölkkossa....

 = Vegetarian.

P.s grönsaksbiff är lika gott som en fläskkotlett....

Kommentarer
Postat av: Anna

Måste bara säga att du skriver så jäklans bra bloggar tycker jag =)

/Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback