Morgontåren den bästa är...

... av alla jordiska drycker... Kaffet!!

Sitter är och dricker morgon kaffe. Är ledig hela dagen och har inget inplanerat, så gött.  Ska snart sätta mig i soffan och se på tv och sticka, sen ska jag åka och handla, sen gå ut med hunden sen hem och göra brunch som det så fint heter till Erik. Han har jobbat  natt. Ska fixa bagetter med skinka, potatissallad och ost och tomat, juice och kaffe tänkte jag.. när han vaknar. Då blir han nog glad.

Så ska jag nog sl in lite julklappar.. gahaa!!

Vill prova mina nya grillor.

Fina va.

I går hade grannen fest. Det var massor med folk där. Säkert 20 st i det lilla huset. Jag gick över en stund, men sen lockade sängen och Lovis. Jag  känner ingen längtan till att partaja längre... är det ett ålderstecken...? Håller jag verkligen på att bli tant? Det känns som jag har funnit någon skön ro.... det är skönare att vara hemma=)

Måste berätta om min dröm.

Jag dömde för några nätter sen att min mamma kom fram och gav mig en bok. Jag kommer ihåg hur boken såg ut. Hon sa: läs den här boken, sen så försvann hon. Jag vaknade direkt. Då kom jag i håg vad boken hette, och tänkte jag MÅSTE komma i håg namnet på denna bok.... så somnade jag om. När jag vaknade hade jag såklart glömt bort namnet. Men jag kom i håg att kärkek och mod var med i titeln. Så jag gik in på adlibris och sökte på "kärlek mod" Då först av alla böcker kommer den upp, för jag kom i håg hur den så ut.. Gissa vad den hette!
KÄRLEKEN MELLAN MOR OCH DOTTER.

Skickade hon mig ett tecken att hon är med mig?
Fy fan vad jag saknar henne... Det är så mycket jag vill att hon skulle varit med om... Vill att hon skulle träffat Erik. Hon hade Gillat honom . Hon skulle sagt.. : Ni måste vara rädda om varandra. Jag hade velat haft henne med på min resa med mitt nya jobb, hon om någon hade kunnat hjälpt mig och gett mig råd och så... hon vet hur tungt det kan vara där.. hennes stöd hade betytt så mycket.
Hade velat visa henne Mitt och Eriks nya hem.. Hon hade tyckt att vad fan skulle vi dit och göra. Mitt ute i skogen=) Mamma var väldigt mörkrädd och gillade inte skog och natur lika mycket som jag.=) Jag hade velat haft henne på besök och setat och druckit kaffe och ätit bullar vid köksbordet där.... Pratat om saker jag inte kan prata med någon om..Jag vill tillhöra någon.. Jag skulle vilja kunna säga till någon att - "Jag och mamma ska åka och shoppa,"  eller "mamma var här och hjälpte mig med"... eller " det var mamma som ringde, hon ville bara höra hur det var och säga att hon älskar mig".
SUCK!
Jävla skit.



Kommentarer
Postat av: Anna Green

Jag ger dig en kram för att stötta dig i saknaden av din mamma men vil samtidigt säga att jag är stolt över den du blivit älskade maskrosflicka! stor kram på dig

2007-11-23 @ 17:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback