My gud....

NEJ!!!!

Kom upp för en haltimme sen, står och fixar med kaffet. Båda kissorna kommer för att få mat. En vanlig morgon här. Men någon är skumt med kissen Emil, han sitter och håller upp en frambenet. När jag lockar på honom kommer han, men HAN HALTAR! Högra frambenet är märkbart svullet..
Jag blir rädd och springer in och väcker Erik som har jobbat natt.. Jag vill att han ska upp och  kolla på benet, jag måste få det bekräftat att Emil har ont...samtidigt så vill jag att Erik inte ska se något för då är det ingen fara. Nåväl, jag fick upp Erik, han var inte alls glad över att få lov att gå upp och kolla på en katt när han har ovit i två timmar efter en lång arbetsnatt. Jag brydde mig inte det minsta...ERIK MÅSTE UPP OCH TITTA!
Nåväl... han segade sig upp och jag sprang före för att visa......Han tittar och konstaterar att det är svullet och att vi får hålla lite koll under dagen/några dagar (det säger han medans han är på väg till sängen igen).... blir det inte bättre får vi ringa och höra med vetrinären...
Erik är så lugn..... raka motsatsen till mig.... För jag hade nästat redan ringt ambulansen... för min "halta Lotta". Åh stackars lilla missen.........

Nog om detta.
Vilket vackert väder det är i dag... kanske ska ta mig en morgon promenad? Nej, jag vill sy! Jag har blivit sy beroende....undrar om jag duger till att sy underkläder? Jag älskar underkläder och har MASSOR! Vissa har sko-noja, andra väsk-noja. Jag har underkläders-noja. Det läggs ut mycket pengar varje månad på underkläder. Så kanske man kan sy något cool?.

I går var jag så nyttig. Åt en toast, en halv pizza och chips... Jag ska inte äta sånt där skräp, jag måste äta riktig mat om jag ska lyckas gå upp lite i vikt, och bygga snygga muskler=)

Happ, ikväll ska jag ut och fota igen. Roligt!

I morgon fiska! Ännu roligare!

Ha en bra dag min vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback