Inspelning i Stockholm..

02:30 ringer klockan, dags at gå upp. Hade då sovit i ca: 1,5 timme. Men med all spänning och så förväntansfull som jag var, var det inga problem att stiga upp. Åkte till Säter där jag mött upp grabbarna och så åkte vi i samlad trupp till stockholm och musikvideo-inspelning. Gahhh.....!!
Vid 07:20 var vi framme, i god tid, det gillar jag.. kl 08:00 kom filmteamet...+ sminkösen.
Shit... det var ingen liten studio heller.. fett nervös..
-Det är du som är dansaren eller? Säger regisören till mig men snygg Stockholmska.. Dansaren låter så stort så jag försöker som vanligt göra mig mindre och sämre än jag är.
-Nja..jo, det är jag, -Hej Fia..
- Sminkösen är redo att börja sminka er nu, så ni kan ju byta om till de kläderna ni ska ha så kan ni sätta er där borta, han pekar med handen mot en hörna. Där var det en sådan där spegel ni vet, som det är på tv, med massa lampor runt omkring=) Åh.. Bli sminkad och stylad!! Cool. Till min besvikelse snackar hon som ska göra oss så fina engelska, fan! Stefan och Josef fick vara tolk åt mig i början, vågade inte prova prata för jag är så dålig på engelska. Efter ett tag släppte den rädslan och jag på min väldigt stapplande skolengelska tog mod till mig och frågade.... "Do you have some more lipgloss for me" PINSAMT!!
Skitsamma...
Nu var det min tur att dansa. Jag vet inte om det var för att jag var så trött eller så himla inne i stämmningen, i allt i skapandet.. jag var i alla fall inte ett smack nervös. Jag fick dansa igenom det två gånger sen filmade dem, hör och häpna jag satte allt på första försöket. Yes!! Han filmade från tre olika vinklar och allt satt som ett smäck på en gång. Någon från ovan måste ha hjälpt mig.. Det gick verkligen superbra! Åh så roligt det var...
Sedan var det lunch...pasta sallad och risotto! Gött!
Sedan var det scenbyte, flera stycken...Det kom massa statister som skulla vara med...Som mest så kanske vi var 25-30 pers där inne som skulle göra den film möjlig...Eftermiddagen rann på.. jag började få rktigt ont i halsen..trött som fan... men det var ändå så underbart att få vara där.. alla var så trevliga så omtänksamma.
Vid halv åtta var allt klart, vi hade packat släpvagnen och skulle lämna detta äventyr.
Somnade en stund i bilen, sen fick jag köra fån Enköping och hem, första gången med släp, det gick bra.
Hemma på näset kl 23:30.
Detta var nog en utav det roligaste dagarna i mitt liv. Så tack till Josef och Stefan att jag fick vara med på detta.
Lägger upp lite kort från dagen.





Åter igen, det var en super bra dag....i går var jag sängliggande hela dagen, halsont och feber och fyjävla trött.
Hehe, men i dag är jag fit fore fight igen=)
Må gott alla!


Kommentarer
Postat av: Tina

Gud vad roligt för dig gumman!=)Jag är så glad för din skull.och jag är säker på att den där musikvideon blir skit bra!Älskar dig min vän.

2007-07-08 @ 11:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback