Solen skiner.

Vaknade halv åtta i morse. Varför envisas jag med att gå upp så tidigt? Nåväl, drack mitt morgon kaffe och insåg att det var minst  14 timmar kvar tills jag skulle kunna gå och lägga mig.. suck.
Så vad gör man, jo man drar igång ett matbrödsbak så klart. Men först så måste det inhandlas varor, pank som jag är rotade jag fram mina pantflaskor och min 25 kr check.. tog en promenad till affären och handlade.
Väl hemma så rörde jag i hop allt och slängde in min fina limpa i ugnen, om 90 minuter skulle jag få avnjuta denna underbara limpa..=)  Tiden går så sakta när man väntar, så jag passade på att äta frukost och plocka undan lite. 90 mintuer har gått! Yes! Nu var jag så klart mätt redan och inte alls sugen på hembakad limpa.
Limpläveln hade fastnat i botten och mycket jag än dukande och skar med kniv så lossnade inte limpan...
till slut.. en halvtrasig misshandlad limpa låg där på bänken och skrek ÄT MIG!
Jag var inte sugen längre, mest arg för att limpan inte lossnade på engång.
För att vända mitt vansinnigt dåliga humör så hoppade jag in i duchen.. tänkte raka benen.. Rakbladen var slut! Men va fan! Tog en "engångsrakhyvel" som jag hittade längst in i skåpet, dum idé. Mina ben ser sargade ut nu..
Sätter mig i soffan.. ansiktet är så tort att det stramar när jag rör på det. Nice. Benen ömmar, det luktar nybakat men jag mår piss. Tittar ut genom fönstret och en liten fågel sitter där och ser så satans nöjd ut.. Solen skiner juh!
Plockar fram sprinskorna och dammar av dem, här skas det springas tänker jag med stort självförtroende. En liten joggingtur gör susen.. tänker jag medans jag höjer musiken i mp3n.
Det är verkligen mysigt väder ute tänker jag och börjar gå, jag går och går, och går och går, långt som fan, springer lite men inser att kondisen är inte min bästa vän, så jag går och går, och GÅR VILSE!. Nästan i alla fall, hade gått mycket längre än jag trodde kom ut på ett helt annat ställe.
Nu sitter jag här rosig om kinderna, känner mig väldigt nyttig och snygg. Väntar på att kaffet ska rinna igenom sen ska jag äta hembakad limpa=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback